משלוח חינם מעל 350 ש"ח

סל הקניות שלך עדיין ריק

מתכננים חופשה באביב? שלושה פסטיבלי יין שתשמחו לשלב במסלול שלכם

אם יין מקומי משובח, מנות של שפים עם כוכבי מישלן ומופעי רחוב עושים לכם את זה, כדאי מאוד שתשמרו את הכתבה הבאה לחופשה הקרובה שלכם

אם אתם חובבי יין שחושבים על נסיעה לאירופה באביב הקרוב, כדאי מאוד שתתוודעו לאירועים, פסטיבלים וירידים שנבנו מסביב ליין ופתוחים לקהל הרחב. כמובן שהם מדברים לליבם של חובבי יין, אם כי הפעילות במהלך הפסטיבלים היא כזו שלא רק אנשים שיין קרוב לליבם יהנו ממנה. האירועים האלה נערכים בלב אזורים שמשמשים במשך כל ימות השנה אבן שואבת לשוחרי יין וקולינריה מכל העולם, ובימי הפסטיבל הם מציגים את המיטב של אותו אזור. אוהבי יין ימצאו בכל יריד כזה מגוון עצום של היינות הטובים ביותר שיש לאותו אזור להציע, ידועים יותר או פחות, בנוסף לבילוי לכל המשפחה (באירועים המפורטים יש גם מתחמים ופעילויות לילדים) עם אוכל מקומי מעולה, מוזיקה ומופעי רחוב.

התאריכים של הפסטיבלים משתנים משנה לשנה, התאריכים המצוינים בכתבה נכונים לשנת 2023.

Vinitaly and the City

וינאיטלי היא תערוכה לקהל מקצועי ולא עליה נרחיב עכשיו. היא מיועדת ליצרנים, יבואנים, מפיצים, קניינים ולשאר אנשי מקצוע מתעשיית היין העולמית. התערוכה מתקיימת מדי שנה במרכז הירידים של ורונה. כוכב התערוכה הוא מן הסתם היין האיטלקי, אבל בין 4000 המציגים יש גם יצרנים מ-36 מדינות ברחבי העולם. באביב הקרוב, בין ה 2-5/4 2023 תתקיים התערוכה זו השנה ה -55.

אם אינכם עונים על ההגדרה של קהל מקצועי, העיר ורונה מציעה לקהל הרחב את הגירסה הנגישה והפסטיבלית שמכונה Vinitaly and the City .

בזמן הפסטיבל שהשנה יחול בין התאריכים 31/3-3/4 – העיר העתיקה של ורונה עוברת מהפך. הכיכרות מתקופת הרנסנס מארחות במשך ארבעה ימים חגיגה של אירועים סביב נושא היין- טעימות, הרצאות, מופעי ראווה של בישול וסדנאות. באי הפסטיבל יהנו מהופעות חיות תחת כיפת השמיים וממופעי רחוב, כאשר פודטראקס של גרסאות גורמה לאוכל רחוב ישלימו את החוויה. למי שעוד נשאר מרץ, מדריכי טיולים יובילו ברחבי העיר סיורי יין ואוכל שנוצרו במיוחד עבור הפסטיבל בשיתוף  עם מסעדנים מקומיים.

ואם כבר נמצאים בסביבה בתקופה הזו של השנה- הזדמנות מעולה להסתובב בשווקי פסחא, לא רק ורונה.

Vinum Alba

היריד נערך מדי שנה באלבה שבאיטליה. כאן הכוכב הוא מאוד ספציפי- לא יין, ולא יין איטלקי, אלא היין של אזור פיימונטה.

בשנת 2023 הפסטיבל ייערך בפעם ה-45, בין התאריכים  22-25/4, ו- 29/4-1/5. כ-400 יצרני יין ובעלי יקבים מרחבי פיימונטה יפרשו דוכנים ב-5 כיכרות אלבה, וימזגו לכוסות דגימות ממיטב תוצרתם- החל מהזן המלכותי של פיימונטה, נביולו, דרך הזנים הפחות מוכרים ועד לאלה שהם פנינים מקומיות שידועות למעטים.

את טעימות היין ילוו דוכני אוכל, לרבות כאלה של מנות שמכינים ממש במקום: פסטות, ריזוטו ובשרים צלויים, וגם דוכנים של יצרנים ארטיזנלים מפיימונטה שמייצרים גבינות, פטריות, נקניקים, לחמים, שוקולד, ועוד.

מלבד קהל צוהל שעובר בין דוכנים וככרות עם כוס יין וצלוחית טורטליני, הפסטיבל כולל גם אירועים שנבנו בקפידה, אשר לחלקם בהחלט כדאי לשקול לבוש פחות קז’ואלי, וכל דבר בהם משדר איכות, בוטיקיות והקפדה על פרטים קטנים- טעימות יין מונחות, שנבנו מסביב לנושאים מסויימים;  סדנאות יין וגבינות, שהן שיתוף פעולה בין איגוד טועמי הגבינה האיטלקי ואיגוד הסומליירים; שפים ממסעדות עם כוכבי מישלן מציעים ארוחות ערב שיחמיאו ליינות פיימונטה שיוגשו לצד התקרובת; שאטלים יוציאו מטיילים לסיורים ביקב נבחר זה או אחר, כל סיור כזה אורך 3 שעות, מלווה בטעימות יין ביקב ובארוחה קלה מלווה מפרי מטבחו של שף; דוברי האיטלקית שוחרי התרבות יכולים לצאת בלוויית מדריך למסע רגלי בסמטאות ברברסקו בעקבות גיבורי ספרות מקומית, או לטפס לראש מצודות מימי הביניים, לתצפיות מדהימות על נופי לנגה.

פסטיבל היין של בורדו Bordaeux Fete le Vin

22-25/6

בורדו, בין אם מתכוונים לעיר עצמה או לאזור היין שסובב אותה, מציעה חגיגת יין בכל ימות השנה, אבל בימי הפסטיבל יצרנים מכ-80 אפלסיונים מהאזור פורשים דוכני טעימות יין על גדת נהר הגארון בעיר בורדו. הקהל מוזמן לעבור במסלול שנקרא “דרך היין”, לטעום מהיינות, לעצור בדוכני האוכל, לנוח במתחמי ישיבה מוצלים, להשתתף בסדנאות של בית הספר ליין של בורדו ולהנות ממופעי מוזיקה. בכל ערב יתקיימו הופעות חיות, מופע אור קולי ומופע זיקוקים.

בסוף השבוע שלפני הפסטיבל מתחילים בעיר בורדו אירועים מקדימים, מסעדות בונות תפריטי אוכל ויין מיוחדים ומארחים ייננים לשיחות עם הקהל.