משלוח חינם מעל 350 ש"ח

סל הקניות שלך עדיין ריק

ברי היין החמים של ניו יורק, לונדון ופריז

עונת הנסיעות והחופשות בפתח, ולפי מה שקורה בשדות התעופה, כולם נוסעים לנקום בקורונה ולהשלים חוסרים של חוויות וריגושים. מה כבר יכול להיות יותר משמח מלהכיר את מקומות היין החשובים והמוצלחים ביותר בערי-העל ניו יורק, לונדון ופריז? בכתבה זו אקח אתכם אל כמה מהשמות החמים ביותר, הסודיים לפעמים, שמוכרים בעיקר לסומליירים ולחובבי היין הכבדים. בכתבות המשך אספר על ברי יין ומסעדות בערים נוספות ובאזורי היין האהובים, על אירועי יין בעולם, ואתן כתובות לחנויות יין וליקבים בהם מומלץ לבקר. אז הדקו את חגורות המושב, כי.. אנחנו מתחילים!  cheers  

לונדון

Noble Rot

אתר המסעדה

׳נובל רוט׳ היא מסעדה נהדרת, עם תפריט יין נפלא ובו מבחר עצום של יינות בכוסות, כולל נדירים ומתיישנים. דן קילינג ומארק אנדרו שולטים בכל רזי היינות, ואוצרים תפריט יין הכולל פנינים במחירים סופר שפויים. את הידע והקשרים שלהם הם מציעים לכל מי שמבקר באחד משני הלוקיישנים שלהם בלונדון. בנוסף לכך, ׳נובל רוט׳ היא חיית תוכן אמיתית, שמוציאה משנת 2013 מגזין רבעוני על יין ואוכל, והספר שלה, wine from ,another galaxy הוא אחד הספרים הנפלאים שיצאו על יין בשנים האחרונות.

 Sager & Wilde

Tripadvisor

‘סייגר אנד וויילד’ הוא בר היין שכל חובב יין רציני חייב לבקר בו פעם בחייו. רשימה ארוכה של יינות מכל קצוות תבל, מכל הסגנונות והזנים, כוללל יינות מתיישנים רבים, וכל זאת במחירים ללא תחרות. האוכל בסיסי יחסית אך טעים, ומלווה באופן נפלא את היינות. האווירה שמחה ורועשת ומזמינה החלפת כוסות עם שכניכם לבר.   

Blandford Comptoir

אתר המסעדה

קסאבייה רוסה הוא סומלייה צרפתי שלא נח לרגע. מאז שעבר לונדונה הוא נגע בכל צומת מרכזי בעולם היין המקומי. הוא פתח את 28-50, בר יין עם קונספט חווייתי ולימודי מהנה, והיום הוא מחזיק כמה מסעדות וברים בעיר. אחד מהם הוא ‘בלאנדפורד קומטואר’ בשכונת מרליבון, בו מעבר לרשימת יין נהדרת ומלאה מציאות והפתעות, תמיד יש יינות מעניינים בכוסות, ואוכל עונתי שאינו מנסה להתחכם.   

Remedy

אתר המסעדה

בר וחנות יין עם אווירה צעירה ודעתנית לחובבי יינות אורגניים, ״טבעיים״, שנעשו במינימום התערבות. תמצאו פה יינות שהולכים מן הנישתיים והחריגים ועד ליינות ביו-דינמיים מוצלחים ומבוקשים.   

פריז

Compagnie des Vins Surnaturels

אתר המסעדה

קומפני דה וין סורנאטורל – ״החברה של היינות העל-טבעיים״ זהו שמו של בר היין הנהדר הזה ברובע הלטיני. כבר מהשם אתם מבינים את ההומור שיש להם לגבי הקונספט המופרך של יינות ״טבעיים״, פשוט כי אין דבר כזה יין טבעי. יש כמובן הרבה יינות של מינימום התערבות, אורגניים, ביודינמיים, אבל בלי השקר של ׳טבעי׳ ובלי הדתיות הנלווית לא פעם בהקשר הזה. זהו בר יין עדכני, חשוך ונעים, עם אוכל פשוט אך מלוהק היטב, ותפריט יינות הכולל הרבה פנינים נדירות ויינות מתיישנים במחירים שפויים. הבר פתוח עד מאוחר, ואני אוהב לסגור בו את הערב עם נייטקאפ ייני איכותי.

Frenchie Wine bar

אתר המסעדה

פרנצ׳י היה השם שקיבל גרגורי מרשאן (גרג) כשעבד בלונדון. הוא אימץ את השם, וכך קרא למסעדת הקאלט שלו ברו דו ניל בפריז. מאז הוא התפתח, וכמו במשחק מונופול, הוא כמעט השתלט על הרחוב הקטן, והקים בו גם בר יין, חנות יין, וקונספט של טייק אוויי מתוחכם. בר היין הוא אחד הדברים המשמחים ביותר בפריז. תמצאו כאן יינות נהדרים, אוכל מוקפד ומתוחכם ומחירים הגונים. אי אפשר להזמין מקום, אז לכו מוקדם או מאוחר, ותראו שההמתנה שווה כל רגע.  

ניו יורק

Corkbuzz

אתר המסעדה

׳שמפניות בחצי מחיר בימי שני׳ הצליח להביא את כל התעשיה, סומליירים, שפים וחובבי המשקה החגיגי, לבקר בבר היין של קורקבאז לפחות פעם בשבוע. תפריט כוסות חכם ועדכני מושך את שאר חובבי היין לבוא ולגלות כאן עולמות טעם חדשים.

Chambers

אתר המסעדה

׳צ׳יימברס׳ נולדה לפני חודש על חורבותיה של מסעדת ׳ראסין׳, שהיוותה מוקד עלייה לרגל לחובבי יין רבים. פסקלין לפלטייה, סומליירית צרפתית מוכשרת בטירוף, ודייויד לילי, מחנות היין הניו יורקית האייקונית ׳צ׳יימברס סטריט׳, חברו להקמתה, ויצרו כאן מסעדה נפלאה עם אוכל מתוחכם ועונתי. הם מציעים, בנוסף להתאמות מקוריות של יין לאוכל, גם רשימת יינות ארוכה עם יינות נדירים. 

Aldo Sohm Wine Bar

אתר המסעדה

אלדו זום הוא סומלייה אוסטרי מבריק, ומנהל תחום היין של מסעדת שלושה כוכבי מישלן הנחשקת ׳לה ברנרדין׳. אלדו, שאוהב לארח אנשים, מכיר את כל היינות המיוחדים ואת הספקים המשובחים ביותר. הוא פתח מול המסעדה בר יין עם שיק ללא חת, אוכל מדויק ואווירת מידטאון מעודנת במיוחד. כל אלה הופכים את המקום הזה לאחת מחוויות היין המשמחות ביותר בניו יורק.    

Nice Matin

אתר המסעדה

ניס מאטן הוא שמו של העיתון החשוב ביותר בריביירה הצרפתית ובירתה ניס. מכאן אתם מבינים שהקונספט הוא צרפתי עם נגיעות ים תיכוניות מובהקות. תוסיפו לכך שהבעלים ישראלי לשעבר, ולא תתפלאו שמידי פעם משתרבבות מנות ישראליות כיפיות לתפריט. אבל שום דבר לא יכין אתכם לתפריט היין העצום, שאמון עליו חברי הטוב אבירם תורג׳מן, עוד ישראלי שגדל והפך לאחד האנשים המקושרים והמוערכים בעולם היין של ניו יורק. יינות מתיישנים, אזורים מרתקים ומפתיעים ומחירים הגונים ביותר הם חלק ממה שמאפשר לכל חובב יין ניו יורקי אמיתי המבקר במסעדה הזאת ״לדפוק את השיטה״.