משלוח חינם מעל 350 ש"ח

סל הקניות שלך עדיין ריק

אתגר יין לשנה החדשה

ראש השנה הוא זמן טוב לקבלת החלטות, ואיזו החלטה טובה יותר מאשר לשכלל את האף והחך שלנו? גלית בר־און עם הצעה לאתגר יין שנתי מהנה במיוחד. רוצים ליהנות יותר? שתפו חברים ובני משפחה

ראש השנה הוא המועד הקלאסי להתחיל משהו חדש. אתגר ראש השנה שלנו מאפשר למידה על יין תוך כדי שתייה שלו, התנסות בזנים ואזורי גידול לא מוכרים, וכל זה בלוויית חברים ועם אוכל שהותאם ליין. היש התחלה משמחת יותר לשנה חדשה?

הרעיון המקורי נהגה על ידי מדלן פוקט המקסימה, הרוח החיה מאחורי אתר  היין הלימודי wine folly. הרשיתי לעצמי לשנות קצת את המתווה של מדלן, הורדתי והוספתי יינות וקטגוריות, ואני שמחה להציג בגאווה את האתגר: 24 יינות מ-10 ארצות.

אז ככה זה הולך:

היינות ברשימה הבאה מחולקים לעשר קטגוריות. לצידם יש רשימה של מדינות שמייצגות מגוון מסורות יין, סגנונות עשייה וסוגי אקלים שונים. האתגר הוא לבחור מתוך הרשימה 24 יינות, לכלול שני יינות לפחות מכל קטגוריה, ולכסות 10 מדינות מתוך ה- 12 המוצעות.

מוכנים?

זו הרשימה:

היינות:

קבוצה 1- מבעבעים

קאוה (Cava)

שמפניה

פרנצ’קורטה

פט נט

קבוצה 2- יין כתום

קבוצה 3: לבנים  ארומטיים

גוורצטרמינר

ריזלינג

שנין בלאן

סוביניון בלאן

קבוצה 4: לבנים מלאי גוף

שרדונה

סמיון

ויונייה

קבוצה 5: לבנים מינרליים

גרונר וולטלינר

אסירטיקו

אלבריניו

קריקנטה

אליגוטה

קבוצה 6: אדומים עם גוף קל

פינו נואר

גאמיי

קבוצה 7: אדומים עם גוף בינוני

ברברה

סנג’ובזה

קריניאן

פרייזה

מנסיה

נביולו

קברנה פרנק

זינפנדל

קבוצה 8: אדומים עם גוף מלא

אליאניקו

סירה

טמפרניו

מלבק

מורבדר

טוריגה נסיונל

קבוצה 9: בלנדים

בלנד בורדו (קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק, עם או בלי תוספת קטנה של מלבק ופטי וורדו).

GSM (גרנאש, סירה, מורבדר)

בלנד עמק הרון לבן (על בסיס רוסאן ומרסאן)

קבוצה 10: יינות מתוקים

הכוונה לא ליינות מחוזקים, מסוג שרי, פורט ומדירה, אלא ליינות “רגילים”, אבל לא יבשים אלא עם סוכר שיורי, כאלה שעל התווית האחורית יהיה כתוב “יין לבן מתוק”.

קבוצת בונוס: זנים ייחודיים למקום הולדתם.  הרפתקנים ירוויחו הכרות עם זנים מקסימים, שגדלים במקום בו הכינו מהם יין מאות שנים והם הפכו לחלק מהזהות של אותו מקום. את כולם אפשר להשיג בארץ, למרות שבחלק מהמקרים זה מצריך קצת השקעה בחיפוש.

פיאנו (קמפניה, איטליה)

נאשטה (פיימונטה, איטליה)

פורמינט (הונגריה)

טורונטס (ארגנטינה)

בלאופרנקיש (אוסטריה)

קסינומברו (יוון)

קרמנר (צ’ילה)

באגה (פורטוגל)

ארצות:

ארגנטינה/צ’ילה

אוסטרליה

אוסטריה

צרפת

גרמניה

איטליה

ניו זילנד

פורטוגל

דרום אפריקה

ארצות הברית

יוון

כמובן שכל אחד יכול ומוזמן לתזמן לו קצב משלו, להוסיף לרשימה יין או יינות מזנים שעוררו את סקרנותו ולא מופיעים בה, ולהחליט שעבורו זה לא אתגר ראש השנה אלא אתגר יח’ בכסלו, או כל מועד אחר.

הצעה שלי- הדרך הטובה למקסם את התועלת מהאתגר הוא לעשות אותו בצוותא עם חברים, כשכל אחד מביא בקבוק. טעימה בחברת אנשים בעלי טעמים שונים ורמת ידע שונה, היא כלי לימודי אדיר. מי שרוצה באמת להפוך את החוויה למשהו לימודי, שישקיע הכנה ומחשבה עם החברים, כדי לבנות ליינאפ מעניין, שכולל סגנונות שונים, לדוגמה: בקבוק אחד ממקום הולדתו של הזן, אחד שעשוי עם חבית ואחד בלי, אחד מאקלים חם ואחר מאקלים קר, עולם ישן ועולם חדש, אחד מתוכם יכול להיות מתיישן,  ומומלץ מאוד- שאחד מהם יהיה ישראלי. אין דרך טובה מזו להתרשם מהעשייה הישראלית, ולנסות לאפיין סגנון עשייה וטעם מקומי. וכמובן שזו הזדמנות מעולה לתכנן תפריט שיתאים לאירוע כזה וללמוד על התאמה של היינות  שנבחרו לאוכל.

אשמח אם תשתפו בחוויות, ואשמח מאוד לייעץ בבנייה של ליינאפ מעניין לטעימה קבוצתית.

[email protected]

מתחילים.